Dag 12 San Gerardo

18 augustus 2016 - San Gerardo De Dota, Costa Rica

Dag 12

Na lekker uitgeslapen te hebben (06:00) en de kids half 7 even lekker wat aangerommeld in ons huisje en daarna naar boven op de berg gegaan voor een ontbijtje. Toen gingen we met z’n 5en een wandeling maken door de vallei. Er zou een mooi pad lopen langs een riviertje en dat was het ook. Veel kleine watervalletjes en een dicht bebosd pad. Helaas liep het pad ten einde en konden niet verder, dan maar weer terug en kijken naar een ander pad. We moesten over boomstronken heen die over een waterval liep, spannend. Je kon je nergens aan vast houden en de boomstronk was bedekt met mos…….uitkijken dat je dus niet valt. Gelukkig ging dat goed, maar ook dit pad liep niet verder, dus weer terug. Toen maar weer met de auto naar ons huisje gegaan en daar even op de veranda gezeten en de kids in de bossen een hut bouwen. Na een aantal relaxte uren bij ons huisje gingen we naar beneden in de vallei op zoek naar de quetzal, een prachtige vogel. Na een klein stukje rijden stopten we en gingen een paadje in om te wandelen. Dit pad liep een heel eind omhoog en op een gegeven moment konden we helaas niet verder. Net dat we naar beneden wilden zag Ruben 2 quetzal vogels in een boom. Prachtige kleuren van rood en groen. Een tijdje blijven zitten en kijken. Ook kwam er nog een derde vogel bij. Na genoeg gekeken te hebben zijn we in de auto gestapt en verder naar beneden gereden. Daar gestopt om naar een waterval te lopen. De weg er naar toe was prachtig, moeilijke paden, hangbruggen, trappen etc en een uur verder kwamen we eindelijk bij een prachtige waterval uit. Onderweg was Benthe nog uitgegleden en kon zich gelukkig nog vast houden. Was hier wel van geschrokken. We wisten niet dat het zo’n einde was anders hadden we wel te drinken meegenomen. Uitgeput bij de auto aangekomen meteen naar een restaurant gereden want anders komen we met donker in ons huisje aan en die is moeilijk begaanbaar. Het eten was goed en hebben genoten. S’avonds na het douchen spelletjes gedaan, verstoppertje spelen en tv gekeken. Deze dagen hier zitten er weer op, nog 1 nachtje slapen en dan gaan we morgen naar het zuiden van het Caribische gebied. Heerlijk even weer naar de warmte.

*We gingen naar het huisje dat was leuk en had een grote tv en mooie plek . maar we gingen lopen dat was niet ver, was ook mooi uitzicht.

Groetjes Benthe

1. Fennie:
    19 augustus 2016
    eindelijk een teken van leven.
    wij kunnen weer rustig gaan slapen .
    maar wat genieten jullie
  2. Jos:
    19 augustus 2016
    Wat een prachtige verhalen en foto's. Veel vogels en wild gespot! En dan nog de bijzondere wandeltochten. Gaaf hoor!
    Groetjes Johanna
  3. PETER:
    19 augustus 2016
    Super jaloers zijn wij. Wat een vakantie!
  4. G.Veenstra:
    19 augustus 2016
    Alles is prachtig om te horen en te zien!
  5. Tanja:
    20 augustus 2016
    Wauw wat gaaf allemaal. Optimaal genieten en een reis om nooit te vergeten