Dag 17 Tortuquero

23 augustus 2016 - Tortuguero, Costa Rica

Dag 17

Vanmorgen dus al vroeg vertrokken met een taxi vlakbij het vliegveld. Daar werden we opgepikt door een andere taxichauffeur. We moesten nog 6 anderen ophalen in San José. Wat een drukke stad! We kwamen ook door wat achterwijken en dan zie je toch wel wat armoede, vuil aan de kant etc. Toen iedereen er was reden we door naar de rivier waar we te boot naar Totuquero zouden gaan. Je kunt er dus niet heen met de auto. Tijdens deze vaarroute allerlei kleinere beesten gezien zoals aapjes, vogels, toekan etc. We vaarden als eerste naar onze lodges, daar werden we verwelkomd met een welkoms drankje en onze gids wees onze huisjes aan. Prachtig hier! De huisjes staan allemaal op houten palen, er lopen paden naar toe en dat midden in de jungle. Het heeft 2 prachtige zwembaden. Tegen 1 uur werden we verwacht in het restaurant, daar was een heerlijk buffet met allemaal bedieners die voor je klaar stonden. We voelden ons net de koninklijke familie.

Om 20 over 2 vaarden we met de boot naar het dorpje waar de anderen zich verblijven. Wat een leuk klein dorpje met ongeveer 1500 inwoners en leven van de toerisme. Nadat we er weer waren even heerlijk gezwommen. Vanavond gaan we kijken naar de schildpadden hoe ze eieren leggen, maar nu eerst zo ons diner. Na deze dagen hier verschijnen de foto's die erbij horen, want we hebben geen kabeltje meegenomen, dus laat jullie nog even in spanning!!!

Tegen 19:20 werden we opgehaald om naar de schildpadden te gaan. Wij konden van 20:00 tot 22:00 daar kijken. Wij hadden onze poncho's in San José gelaten en kregen van onze gids vuilniszakken om, want het kon heel hard regenen. Zijn moeder was onze gids voor deze avond en ze vertelde veel, zoals dat de schilpadden 100 tot 120 eieren legt. We waren zeer benieuwd. Aan zee begon het hard te regenen en te onweren. Bijzonder om daar zo te staan. Je zag de sporen van het schildpad en als ze in trance was dan konden we gaan kijken. Het waren net pingpong ballen. Leuk om te zien. Daarna hoe ze ze weer in graafde en dat er 1 weer terug ging de zee in. Het was een indrukwekkende avond en de kids vonden het cool. Terug bij onze lodge heerlijk gedoucht en gaan slapen.

*we gingen s'avonds naar de schildpadden dat was mooi om te zien maar wel koud, want het regende heel hard. de schilpadden gingen daar  eieren leggen en toen gingen we naar huis

groetjes Benthe .

*hoi we gingen gisteravond  naar de schildpadden en ze leggen heel veel eieren en toen moesten we  heel snel naar een andere  want een schildpad ging weg                                                                                                                                                      groetjes Tarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrra

1. PETER:
    23 augustus 2016
    Geweldige ervaring!
  2. Erna:
    23 augustus 2016
    We zullen in spanning blijven afwachten op de mooie foto,s
    Hopelijk zien jullie mooie schildpadden