Dag 3, Heleconia Island

9 augustus 2016 - La Victoria, Costa Rica

Na vroeg gewekt te worden (04:50) door brulapen begon onze dag dus weer vroeg. Wat een hard geluid maakten deze dieren. Ruben kwam al verschrikt op onze kamer om te vragen wat dat was.!                                                                     Tijdens ons ontbijt waren er veel vogels te spotten die ook hun ontbijt kregen. Daarna gingen we boodschappen doen en op naar een cacao plantage. Hier lieten ze ons zien hoe vroeger van begin tot het eind hoe ze pure chocolade maakten, erg interessant. Toch houden we meer van melkchocolade met noten, of witte chocolade! Na afloop gingen we op onszelf de jungle in met een kaart. We volgden de blauwe route, prachtig! Tara zag als eerste een rood kikkertje en daarna een slangetje. Ruben die zag hoog in de bomen apen zitten met van die witte hoofden. Het was net of ze ons bekogelden met vruchten als we er langs liepen, Tara en Ruben liepen met hun handen boven hun hoofd. Bentha zag veel hagedissen. Helaas denkt gosse altijd de weg beter te weten en raakten we wat verdwaald, grrrr!! Het begon ook nog te miezeren en we moesten over bomen, onder bomen, takken etc door. Gelukkig uiteindelijk na heel lang lopen toch de weg terug gevonden. De kids hebben zonder te klagen heel goed gelopen, er was natuurlijk ook veel te zien! Bij thuiskomst lekker iets gedronken en daarna hebben de kids weer heerlijk gezwommen in de rivier. S'avonds zijn we in een dorpje uit eten geweest, het was heerlijk. Je merkt wel dat je aan het einde van de dag al moe wordt omdat we natuurlijk al vroeg wakker zijn. We liggen meestal voor 9 uur al plat.

*We gingen door de jungle door de hangbrug dat vond mama en tara wel eng,maar ik niet en papa ook niet en ruben ook niet in de jungle was wel leuk dat vond iedereen wel leuk ook ik en de rest

groetjes benthe

*Vandaag gingen we een cacao tocht doen  het was wel leuk want je mocht allemaal dingen proeven en toen werd mama bekropen door een rups want er bleven allemaal haartjes in der rug zitten. Toen het bijna klaar was zagen we toekans. Toen het klaar was gingen we eerst naar onze auto om het drinken bij te vullen, en toen gingen we de jungle in. Dat was heel leuk want we zagen een slangetje en apen en rooie kikkers, en toen we verdwaald waren gleedt ik uit over een boomstam!

maar alles kwam goed !

LATERRRRRR DIT WAS RUBEN IN HET WILD

GROET RUBEN

*hoi ik heb een slang gevonden en we gingen chocolade eten. en ik heb een kikker  gevonden en we gingen zwemmen  in een rivier. en dat vond het heel leuk                                                                                                                                                                        groetjes tara

1. G.Veenstra:
    9 augustus 2016
    Mooie belevenis. Om nooit meer te vergeten.
  2. Jo&Jo on tour:
    9 augustus 2016
    Nou, nou, wat een avonturen in de jungle! Die brug lijkt wel een beetje op Adventurepark Waddenfun! Al die beesten die jullie spotten, brrrrr. Maar die chocolade! Mmmmmm.
  3. Dinie:
    9 augustus 2016
    Wat een geweldige belevenis zo'n vakantie. Wat prachtig om jullie zo te volgen. Veel plezier met z'n vijfen!
    Groetjes Jan en Dinie
  4. PETER:
    10 augustus 2016
    Spannende avonturen. Heeft Gosse zijn navigatie niet meegenomen? Veel plezier!!